ELADÓ LAKÁS HIRDETÉSE ÉS A GOOGLE

2013.01.27. Szűcs László

A nyugati, és a keleti világ lakossága egyaránt nagyrészt emeletes házakban éli le életét, ezért ezek az úgynevezett lakások sokkal kelendőbbek, sokkal nagyobb sebességben forognak, kerülnek értékesítésre, és sokkal drágább a fajlagos áruk
 
(1 m2-re vetített áruk), mint az egyéb ingatlanok. Ennek ellenére vannak jópáran, akik arról számolnak be, hogy igazán megküzdenek az eladásért, illetve nem, vagy alig tudják eladni a lakásukat…

Rengeteg lakáshirdetés van a hirdetési újságokban. Viszont nagyon, nagyon ritkán látni megfelelő hirdetést, ami igazán segít a vásárlóknak. Mivel egyikünk sem úgy nőtt fel, hogy az iskolában ezt tanulta volna, borzasztó pénzeket pazarolnak el hirdetésekre az emberek. Milliárdos újságok, internetes portálok adnak ingyenes (ez pont annyit is ér), és fizetős (ez néha ér valamit) hirdetési lehetőséget, de egyik sem veszi a fáradtságot, hogy a hirdetőt röviden oktassa, hogyan is kell megfogalmazni egy megfelelő lakáshirdetést.

– Mivel kezd, miért fontos ez? Milyen részleteket tartalmazzon? Milyen részleteket ne írjunk bele? Mit emeljünk ki a szövegben? És hasonló kérdésekre kell tudnunk a választ.

Elsők között szinte minden lakást még a magánhirdetők is túl sok titokkal hirdetnek: szükségtelenül sok a titok a hirdetésben. Például feladni a hirdetést egy tulajdonosnak úgy, hogy csak az utca nevét írjuk le, és a házszámot kihagyjuk, vagy neadj isten még az utca nevét sem írjuk bele, illetve nem magyarázzuk el röviden, hogy a lakás merre néz, milyen ismert helyszín, vagy épület, stb. mellett van, az totális pénzkidobás.

Persze vannak hirdetési portálok, ahol a portál készítőjének hozzánemértése, vagy nemtörődömsége miatt, nagyon le vannak korlátozva a hirdetési szövegre megengedett karakterszámok, a betűk, és számok megengedett maximális menyisége: erre megoldás lehet egy saját egyszerű weblap, amit elkészíteni igazán nem nagy dolog a mai világban, melyre rá lehet irányítani a hirdetési portálon feladott hirdetésből az érdeklődőket, és ez igencsak meghálálja a befektetett munkát.

A Google például jelen cikk megírásakor csont ingyenesen (!) komplett weblapot, nagy kapacitású tárhelyet, kínál bárkinek, sőt még sablonokat, és használati leírást is ad hozzá, mely alapján össze lehet állítani, mint akár egy lego játékot.

Hasonlóan ár nélkül hirdetni, szintén pénzkidobás. Fontos, hogy a pontos cím, emelet ki legyen írva. A pontos, de inkább kevesebb, „m2” terület, hogy mekkora a lakás, és ezen felül mekkora az erkély, ha van, illetve mekkora tároló, pince, és esetleg kocsibeálló tartozik hozzá a lakáshoz. Megemlítendő továbbá az állapot: hogy felújítandó, közepes, vagy kiváló, és persze, ha ezt rögzítjük, mindig kérdezzünk meg valaki mást is, hogy szerinte is kiváló, vagy közepes állapotú-e, mert sokszor megesik, hogy egyedül csak mi érezzük olyan szépnek a lakást, mivel a sok év alatt észre sem vettük, hogy a kégli leamortizálódott, mint a lengyel lovasezred a második világháborúban. Fontos, hogy az ablakok mire néznek, hány köbméter gáztt fogyasztottunk el az elmúlt télen a lakásban, hogy meglegyen a benti 20 fokos hő, vagy mennyi volt legutóbbi télen a fűtésszámla diktálósban, vagy általányban egész évben. Továbbá mennyi a közös költség, illetve milyen egyéb fizetendők vannak még a lakással – ezek fontosak. Sokakat érdekelni fog, hogy milyen a szomszédság, kik és mifélék a közvetlen szomszédok (mivel foglalkoznak, hányan laknak együtt), és hogy csöndesek-e vagy zajosak.

Nagyon sokan csak tőmondatokban fogalmaznak, ahelyett, hogy elmondanák a saját életérzésüket, hogy nekik, akik eladják, miért kedves ez a lakás. Azért mert a legtöbben szűkszavúan hirdetnek, neked nem kell annak lenned: mivel az őszinteség kifizetődő! Nem kell hosszú litánia ahhoz, hogy ezeket tömören és érthetően megírjuk. Egyáltalán nem nehéz, de nagyon sok különbséget tesz az eredményben.

Tudj meg többet, és adj fel profi lakáshirdetést: A „Hogyan fényképezz le egy ingatlant” című e-bookban 40 oldalon részleteztem ki, hogy lépésről-lépésre mire kell figyelned fényképezéskor, és ezek elmulasztásával hogyan lehet elrontani a hirdetés erejét. Mert ugye ma már nem tudunk elképzelni az interneten hirdetést kép nélkül?
 
 
Ebben az e-bookban eláruljuk Neked, hogy…
 
Hogyan fényképezz le egy ingatlant? – mivel rontják el legtöbben az ingatlan fényképezését;
 
– hogy tartsd kezedben a gépet, és mire figyelj a beállításokkal;
 
– mekkora képeket érdemes készíteni, ha hirdetni akarod az ingatlant;
 
– hogy egy házat vagy lakást hány képpel érdemes hirdetni, és hogy hogyan fényképezz telket;
 
– miért mennek el nehezebben bizonyos településeken az ingatlanok;
 
– és még sok mindent mást is.
 
Tudtad-e, hogy…
 
– mik azok hagyományos hirdetési vonalak az internet korszak előttről, melyek még esetenként most is eredményesek?
 
– mit kell megtenned fényképezés előtt feltétlenül?
 
– miért fontos az, hogy sorrendben készítsd a képeket, és mi a helyes sorrend?
 
– mikor ellenséged a napsütés fényképezéskor, és hogyan kezeld?
 
– hogyan ellenőrizhető le egyszerűen, hogy egy lakás jól van bevilágítva?

A TELJES E-BOOKOT ITT TUDOD MEGVÁSÁROLNI >>>
 
 
Téged NEM érdekelnek a cikkek? MOST akarod eladni az ingatlanod?
Akkor töltsd ki ezt a kérdőívet MOST!
 
 
Következő javasolt cikkünk…
LAKÁSELADÁSKOR MIT ÚJÍTS FEL, ÉS MIT NE >>>
 
 
Eladó ingatlanjainkat pedig itt láthatod >>>

Címkék:  , , ,